perjantai 31. lokakuuta 2014

Asiat, joita kadun, etten ottanut mukaan

En tajua, mikä noita tiistaiksi kutsuttuja päiviä täällä vaivaa, taaskin se tiistai oli ihan karsea! Säästän teidät kuitenkin tällä kertaa valituksilta tiistaista.

Nyt kun kolme viikkoa täällä tulen ja jään ja rikkidioksidin maassa tulee täyteen, olen ehtinyt hieman ikävöidä joitain asioita Suomesta, sekä huomannut mitä olisi pitänyt ottaa mukaan. Selkeä nro 1 tässä kategoriassa on

PITKÄT HOUSUT
Ei ole kovin mieltä ylentävää kulkea räkien ja yskien kaduilla hameessa tai lyhyissä housuissa. Jostain syystä kuitenkin ajattelin, että koska en viime talvena Suomessa tarvinut pitkiä housuja, en siis tarvi Islannissakaan, jossa ei tule yhtä paljoa pakkasta, vaan tuulee vaan. En tiedä, olisinko pitänyt niitä pitkiä housuja, jos olisin sellaiset jostain mukaan repäissyt, mutta huomaan, että kun se vaihtoehto puuttuu, olen surullinen. Lisäksi olen alkanut himoitsemaan asioita, joita olisi ehkä mukava pitää pitkien housujen kanssa. Onneksi puuttuu ne 10-20 € housut, niin ei tarvi turhaan ostaa mitään 200 euron mekkoa (lopullinen hinta täällä ois varmaan jotain 150, koska se ei ole yhtä kallis entä Ivanan nettikaupassa+TAX FREE).

FLEECE-TAKKI
Oon tietystä ajasta saakka inhonnu kaikkia mahollisia fleece-asioita ja siksi tämä yllättävä kaipuu tuli mulle yllätyksenä. Taisin tästä jo aikaisemminkin mainita, mutta mulla on tosiaan kaksi takkia mukana: talvitakki ja sadetakki. Voin kertoa, että sadetakki olisi muutamaan kertaan ollut paljon mieluisampi valinta, mutta koska siinä ei ole vuorta, se on ihan järkyttävän kylmä. Vaikka kuinka yritän tunkea sinne alle vaatetta, se ei ole lämmin. Uskon, että vastaus tähän olisi ollut fleece-takki väliin, mutta hei, oon käyttäny mun ainokaista fleecetakkia vain lenkkeillessäni, joten miten oisin voinu aavistaa tämän pulman? Islanti voisi tehdä jotain säälleen, jos vaikka semmonen järjestely, että silloin kun sataa, ois lämmin? Se kelpais mulle.

HÖYLÄ
Yritin ottaa mahdollismman paljon kaikkia vanhoja hygieniatarvikkeita, jotta ne voisi tarvittaessa hylätä tänne takaisin lähdön koettaessa. Höylä kuitenkin unohtui, ja tämä sai minut surulliseksi, sillä vaivalla puunasin ja siivosin kylpyammeen, jotta pääsisin sinne lillumaan ja pehmittämään sääreni, mutta sitten en löytänytkään höylää mistään. Olin silloin vähän huonlla tuulella, joten tämä sai minut kovin ärtyneeksi menneisyyden Ainolle, olen varmaan jättänyt höylän johonkin levälleen Suomen kämppään, koska muistan ottaneeni sen käteen. Tämä nyt ei ole maailmanloppu, mutta sinä päivänä kun tajusin sen jääneen, olin kovin herkkänä ja vihaisena.

HYVÄT KENGÄT TAI KAHDET
Otin mukaan suht talviset kengät. Tämä oli väärä valinta. Ois pitäny ottaa ne kengät, joissa oli hyvä ja mukava kävellä. Toisaalta, nämä ovat vähän lämpimämmät ja näihin mahtuu enemmän sukkia. Mutta toisaalta, lumesta ja pakkasesta ei ole vielä tietoakaan. Ja uskon, että nämä ei ole kovin extreme-olosuhteiden kengät.

Sen lisäksi, että minulla jäi asioita Suomeen, onnistuin myös ottamaan turhaa tavaraa mukaan. Esimerkiksi otin ihan sairaan paljon sukkia mukaan. Tai siis joo, jee, sukkia, mutta ei niitä nyt noin paljoa olisi tarvinut. En näköjään suhteuttanut normaalia sukkien käyttöäni yhtään pakatessa. Lisäksi otin höylän terän mukaan. Kyllä, unohdin höylän Suomeen, mutta tattadaa, muistin ottaa varaterän! Voi minua onnekasta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti